Najgorsze samochody używane jakie możesz znaleźć na rynku, w tym artykule powiemy Ci, których najlepiej unikaj jak ognia. Dane jak co roku przekazał niemiecki ADAC, zobacz ich raport.
Czytaj też: Prawda o zamachu na Jana Pawła II dopiero po latach ujrzała światło dzienne
Niemiecki Automobilklub ADAC jak co roku przedstawił raport niezawodności pojazdów. Tym razem pod lupę wzięta, aż 113 modeli wyprodukowanych przez 25 producentów. Których z nich najlepiej za wszelką cenę unikać? Poniżej podamy modele, za którym Niemiec z pewnością nie płakał jak sprzedawał.
Warto tutaj zaznaczyć, że ranking ADAC różni się od podobnych publikowanych przez TUV, a także Dekrę tym, że nie bazuje na raportach z przeglądów technicznych, a na ilości interwencji pomocy drogowej.
Dla waszej informacji, członkostwo w ADAC daje możliwość korzystania z mobilnych mechaników, którzy po zgłoszeniu usterki starają się ją usunąć na miejscu zdarzenia. Więc, które modele przysporzyły im w zeszłym roku najwięcej problemów? W zestawieniu brane są tylko pod uwagę pojazdy nie starsze niż 10 lat.
Najgorsze samochody używane według ADAC
Auta miejskie
Najgorsze noty z pośród wszystkich „maluchów” zanotowały Smarty Fortwo, a także Forfour. Na podium znalazł się także, uznawany przecież, za kultowy Fiat 500. Smarty zanotowały bagatela 32,8 interwencji pomocy drogowej na 100 przypadków, Fiat 500 ok 29,5. Dla porównania najlepsza w tej klasie Toyota Aygo jedyne 3,1.
Segment B
W tym segmencie najwięcej swoim niemieckim użytkownikom krwi napsuł Hyundai i20, model z lat 2011-14. Tutaj zanotowano, aż 47,2 interwenci na 100 zgłoszeń. Na szczęście producent poprawił co mógł i już i20 z roczników 2015 i młodsze notują jedyne 9,2 interwencji. Na podium znalazły się także Opel Meriva II oraz Renault Clio.Nie najlepiej wypadają też inne modele Opla, Mokka (2013-15), a także Corsa (2014-17).
Zobacz również: Zabija nowotwór w 30 minut. Przełomowe odkrycie
Auta kompaktowe
Tutaj mamy po prostu wysyp samochodów, w których, aż roi się od usterek. Niechybny prym wiedzie tutaj Peugeot 308, ale po piętach depcze mu także Renault Kangoo. czy Scenic. Złe wyniki osiągnęły również Kia cee’d, Kia Sportage, Hyundai i30, Hyundai ix35, Ford C-Max, czy Ford Kuga. Wszystkie w rocznikach pomiędzy 2010, a 2017.
Klasa średnia
Tutaj z najgorszej strony pokazały się głównie vany, Ford S-Max, Seat Alhambra i Volkswagen Sharan. S-Max (2010) osiągnął wynik 56,9 interwencji na 100 przypadków. Wśród sedanów najgorzej wypadła Insignia, Opel zanotował wyniki poniżej średniej w każdym roczniku produkcji. Słabo wypadł także Ford Mondeo z rocznika 2010 (44,7 interwencji).
Klasa wyższa
W tej klasie niechlubnym zwycięzcą został Mercedes klasy E (2010-11), zanotował aż 59,3 interwencji, to strasznie dużo jak na auto klasy premium. Jednak już od 2014 roku statystyki ulegają kompletnej zmianie i jest to zaledwie 1,7 interwencji. Inne Mercedesy także nie wypadają najlepiej, mowa tu głównie o Vito, Viano, a także Klasie V.
Źródło: Interia